Hyracoidea | ||
---|---|---|
Rangu temporal: Eocenu-Recién | ||
Clasificación científica | ||
Reinu: | Animalia | |
Filu: | Chordata | |
Clas: | Mammalia | |
Infraclas: | Placentalia | |
Orde: |
Hyracoidea Huxley, 1869 | |
Familia: | Procaviidae | |
Families | ||
Ver el testu | ||
Consultes | ||
[editar datos en Wikidata] |
Los hiracoideos (Hyracoidea) son un orde de mamíferos placentarios qu'entienden seis especies vives arrexuntaes en trés xéneros y una sola familia (Procaviidae).[1] Conócense comúnmente como damanes. Aniciar n'África hai 50 millones d'años (Oligocenu), y anguaño estiéndense por toa África y la península arábiga.
Suxirióse que los parientes más próximos a los hiracoideos son los tetiterios pero esti alderique nun ta zarráu del tou. Xunto con esti taxón los proboscidea y otros estinguíos, los tetiterios formen el clado de los penungulados, que según los datos xenéticos moleculares queda clasificáu dientro del superorde de los afroterios. Estes son les rellaciones dientro d'esti grupu de mamíferos:
Los notoungulados, Notoungulata un orde de los meridiungulados, Inclúi dientro de los hegetoterios a munches especies fósiles que pola so paecencia físicu colos Hyracoideos, fueron bautizaes equivocadamente como pertenecientes a estos (col nome de hiracoidos).
Penungulados |
| ||||||||||