La asonsaña (del griegu, παρώδïα, παρα, enn contra d'o al llau de, y ώδή, oda) ye una obra satírica que caracteriza o interpreta humorísticamente otra obra d'arte, un autor o una tema, por aciu la emulación o alusión irónica. Modernamente, la parodia nun implica necesariamente la burlla del testu asonsañáu. Nel sentíu de en contra del cantar, la parodia referir a imitaciones burllones de la forma de cantar o recitar, mientres nel real sentíu de al llau del cantar implica repetición con diferencia, ensin necesariamente burlla.[1]
Les parodies surdiríen na antigua lliteratura griega, con poemes qu'asonsañaben de forma irrespetuosa los conteníos o les formes d'otros poemes. Los romanos tamién desenvolvíen parodies como imitaciones d'estilu humorísticu, al igual que la lliteratura francesa neoclásica.
La parodia esiste en tolos xéneros, incluyendo la lliteratura, la música , el cine y la televisión. Un acontecimientu políticu, social o cultural pue ser coles mesmes asonsañáu. La parodia ye la recreación d'un personaxe o un fechu, emplegando recursos irónicos pa emitir una opinión xeneralmente tresgresora sobre la persona o l'acontecimientu asonsañáu.
Trátase d'una imitación burlesca que caricaturiza a una persona, una obra d'arte o una cierta temática.Como obra satírica, la parodia apaez en diversos xéneros artísticos y medios. La industria cinematográfica, la televisión, la música y la lliteratura suelen realizar parodies de fechos políticos o d'otres obres. Polo xeneral apelar a la ironía y a la desaxeración pa tresmitir un mensaxe burlesco y pa prestar a los espectadores, llectores o oyentes.